کد خبر: ۳۷۳۳۷
|
۱۶ شهريور ۱۴۰۲ | ۱۲:۳۰

اپل و Arm قرارداد جدیدی امضا کردند | امکان استفاده از فناوری تراشه آرم حتی پس از 2040

رویترز اعلام کرد، اپل با شرکت طراحی تراشه Arm قراردادی منعقد کرده است که احتمالاً این قرارداد بلند مدت تا سال ۲۰۴۰ ادامه دارد.

به گزارش «نبض فناوری»، اطلاعات فاش شده از سوی منابع آگاه بازار به این موضوع اشاره می‌کند که اپل و Arm قراردادی را امضا کرده‌اند. هرچند هنوز اطلاعات بیشتری در این مورد منتشر نشده است.

همکاری جدیدی اپل و آرم به صورت بلند مدت

مستندات نشان می‌دهد که شرکت آرم به این موضوع اشاره کرده که با اپل قرارداد بلندمدت جدیدی منعقد کرده است که تا سال ۲۰۴۰ ادامه خواهد داشت. اما باید دید اپل تا چه اندازه می‌خواهد از طرح‌های آرم برای تراشه‌های اختصاصی خود در محبوب‌ترین و سودآورترین محصولاتش استفاده کند. در واقع باید دید اپل تا چه اندازه می‌خواهد تراشه‌های آرم را در محصولاتی مانند آیفون، مک، آیپد و اپل واچ به کار گیرد. همچنین این موضوع در مورد هدست ویزن پرو نیز صدق می‌کند. 

اپل و Arm قرارداد جدیدی امضا کردند | امکان استفاده از فناوری تراشه آرم حتی پس از 2040

گفتنی است این فقط شرکت اپل نیست که تمایل دارد به صورت بلند مدت با شرکت Arm همکاری کند. اسناد مربوطه نشان می‌دهد که برخی شرکت‌های بزرگ فناوری از جمله AMD، اپل، گوگل، اینتل، انویدیا، سامسونگ و TSMC نیز علاقه‌مندی خود را به خرید ۷۳۵ میلیون دلار سهام Arm نشان داده‌اند.

باید دید درنهایت تراشه‌های آرم در چه محصولاتی از اپل مورد استفاده قرار خواهد گرفت و همچنین همکاری این دو شرکت تا چه اندازه تنگاتنگ خواهد بود.

چند روز قبل خبر دیگری منتشر شد که براساس گزارش رسانه‌های معتبر، سافت‌بانک با مشتریان آرم نظیر اپل، سامسونگ، انویدیا و آلفابت به توافق رسیده تا از سرمایه‌گذاری آن‌ها در عرضه اولیه سهام این شرکت بهره‌مند شود. این عرضه اولیه بزرگ احتمالاً در آینده نزدیک رخ خواهد داد.

براساس گزارش‌های رویترز و بلومبرگ، اپل، انویدیا، AMD، آلفابت، اینتل، سامسونگ، Cadence Design Systems و Synopsys با سافت‌بانک توافق کرده‌اند که در عرضه اولیه سهام آرم سرمایه‌گذاری راهبردی داشته باشند.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
وبگردی